dariena dariena dariena dariena dariena dariena dariena dariena dariena dariena dariena dariena dariena dariena dariena dariena dariena dariena dariena dariena

kLiK sEmUA kLu AnDA sEOrAnG bLoggEr

Friday, November 25, 2011

Salam Maal Hijrah 1433H

Assalamualaikum dan salam 1 Malaysia. 

 Hari ini bersamaan 29 Zulhijrah 1432H adalah merupakan hari terakhir kita dalam tahun ini dan esok bersamaan 1 Muharam 1433H adalah merupakan bulan pertama dalam tahun Islam. Syukur alhamdulillah atas dengan izin Allah kita diberi peluang dan kesempatan untuk sama-sama meyambut kedatangan awal Muharam 1433H. Dikesempatan ini aku nak ucapkan salam maal hijrah kepada semua muslimin dan muslimat. Semoga kedatangan tahun baru ini, kita dapat memperbaiki amalan kita lebih baik dari tahun-tahun sebelumnya. Insyaallah.

Marilah kita sama-sama membaca doa Akhir tahun dan awal tahun. 

DOA AKHIR  TAHUN


Doa Akhir Tahun dibaca 3x pada akhir waktu Asar atau sebelum masuk waktu Magrib pada akhir bulan Zulhijjah. Sesiapa yang membaca doa ini, Syaitan berkata:
  "Kesusahan bagiku dan sia-sialah pekerjaanku menggoda anak Adam pada setahun ini dan Allah binasakan aku satu saat jua. Dengan membaca doa ini, Allah ampunkan dosanya setahun". 

DOA AWAL TAHUN


doa awal tahun Salam Maal Hijrah 1432H
Doa Awal Tahun dibaca 3x selepas magrib pada malam satu muharrram. Sesiapa yang membaca doa ini, Syaitan berkata:
"Telah amanlah anak Adam ini daripada godaan pada tahun ini kerana Allah telah mewakilkan dua Malaikat memeliharanya daripada fitnah Syaitan".

Comments
0 Comments

0 SuRaT CHiNTa: