dariena dariena dariena dariena dariena dariena dariena dariena dariena dariena dariena dariena dariena dariena dariena dariena dariena dariena dariena dariena

kLiK sEmUA kLu AnDA sEOrAnG bLoggEr

Friday, March 1, 2013

Akhirnya Aneng Tinggalkan Aku

Assalamualaikum.....

Hari ini 1 March 2013 tarikh yang tak akan aku lupakan dalam ingatan. Akhirnya kucing yang comel, penyejuk mata kami sekeluarga meninggalkan aku selamanya. Kucing yang mati ini bernama si kuning tapi panggilan manjanya si Aneng. Kucing aku mati sebab dye xlepas nak beranak. Dah 4 hari kucing aku sakit, tapi disebabkan kesibukan aku meyebabkan aku xsempat nak bagi si Aneng ke klinik. Perasaan serba salah n menyesal terbit kat dalam diri aku. Kalau aku bawa dye p klinik awal2 smua nie xkan terjadi kan. Aku baru sempat bawa Aneng ke klinik pagi semalam, Tapi tu pun doktor xoperate Si Aneng, hanya just bagi ubat jer.. Aku baru rancang nak bawa si Aneng p klinik swasta tapi apakan daya niat aku xsempat untuk ditunaikan. Aku bukan nak salahkan takdir atas kematian Aneng, cuma aku rasakan aku penyebab kepada kematian Aneng..

Terbayang-bayang air mata Aneng saat aku urut perut dye. Serius, sayu hati aku melihat air mata dye kuar. Dari awal smua punca dari aku. Klu aku xlanggar dye masa kecik, peranakan Aneng xkan kan rosak. N Aneng mesti boleh beranak macam kucing2 lain. Kalau aku sempat bawa Aneng p klinik awal2 mesti Aneng xkan menanggung kesakitan. Semua salah aku. Aku yang menyebabkan kematian Aneng. Tapi aku xsangka pula, yang dye akan tinggalkan aku selama-lamanya. Apa2 pun aku redha ngan smua ketentuan dari yang Maha Esa. Setiap yang hidup pasti akan mati. Macam tu juga aku, Aku juga akan matikan.



Aneng yang berwarna Kucing....

Mak Yang Rindukan ko Aneng :'(



Comments
0 Comments

0 SuRaT CHiNTa: