dariena dariena dariena dariena dariena dariena dariena dariena dariena dariena dariena dariena dariena dariena dariena dariena dariena dariena dariena dariena

kLiK sEmUA kLu AnDA sEOrAnG bLoggEr

Thursday, February 21, 2013

Serba Salah

Assalamualaikum...

Perasaan serba salah sering kali membuatkan kita sukar membuat pilihan. Pepatah Melayu ada menyebut "ditelan mati emak diluah mati bapak". Kadang-kadang apabila kita membuat keputusan dan melukakan hati orang lain membuatkan kita bertambah2 rasa bersalah. Perasaan serba salah kadang kala membuatkan kita melukakan hati sendiri semata2 untuk menjaga hati n perasaan orang lain.

Berbalik kepada entry aku ini, aku sebenarnyer serba salah dengan seseorang. Perasaan serba salah masih terasa walaupun aku rasakan benda ni dah berlalu. Aku rasa serba salah sebab aku tak mampu jaga hati dan perasaan dia. Adakah aku nie zalim?. Entahlah kadang kala, aku rasa macam aku perempuan yang paling-paling jahat kat dunia sebab aku buat dia terluka sebab aku. Jahatkan aku. Aku melukakan hati orang lain, sedangkan aku tau suatu hari nanti aku akan dapat balasan macam tu juga. Perasaan serba salah ini juga membuatlan aku terasa seperti aku berdosa pulak. 

Keputusan yang aku ambil nie bukan saja membuatkan si dia terluka tapi membuatkan orang sekeliling dye juga terluka. Perasaan ini bermain-main difikiran aku, sampaikan aku terasa seperti aku orang yg paling jahat kat dunia nie. Ya Tuhan apa yang perlu aku buat?... Perlu ker aku tarik balik keputusan yang telah aku buat nie. Dahulukan  hati dan perasaaan orang lain dan seterusnya lupakan tentang perasaan sendiri.  

Comments
0 Comments

0 SuRaT CHiNTa: