dariena dariena dariena dariena dariena dariena dariena dariena dariena dariena dariena dariena dariena dariena dariena dariena dariena dariena dariena dariena

kLiK sEmUA kLu AnDA sEOrAnG bLoggEr

Monday, January 7, 2013

Impian PerkahWiNanKu...

Assalamualaikum... 

Tajuk gempak kan?... 
Macam la aku nak kawin esok... Tapi xsalah sebenarnya kalau kita ada impian.. Betul x?...

Bila tengok kawan-kawan yang telah mendirikan rumah tangga, hati ini mulalah berdetik bilalah aku akan mengikut jejak diaorang... Tapi aku yakin, Insyaallah, kalau diizinkan suatu hari nanti aku pasti akan bergelar seorang isteri... Amin Dengan siapa, aku berserah aja dengan Allah.. DIA pasti ada jawapannya.

Impian perkahwinan aku sebenarnya simple jer.. Xnak lah membazir sangat.. Yelah dalam Islam pun kita xdigalakkan membazir. Membazir tukan amalan syaitan. Cukuplah bersederhana n tak dibebani hutang selepas berkahwin... 

Impian aku yang sebenar-benarnya :

1) Alunan Qasidah
Majlis persandingan aku nanti, In Sya Allah aku nak dialunkan dengan Qasidah. Perkara ini pun dah dapat persetujuan dari mak aku. Aku cakap ngan mak aku yang aku xnak ada karoake dalam persandingan aku nanti. Sebab aku nak majlis persandingan aku dapat Barakah dari Allah... Amin


2) Persandingan 
Yang paling penting sekali semasa majlis persandingan nanti saya TAKMAU bersanding walaupun kedua-dua majlis perkahwinan akak aku ada bersanding. Walau bagaimanapun, aku still nak ada PELAMIN. Bukan apa, pelamin tu aku nak gunakan untuk sesi bergambar bersama family dan kawan-kawan. kalau dulu niat hati untuk bersanding memang ada, tapi perasaan segan dan malulah pulak nak duk atas pelamin sambil diperhatikan oleh orang ramai.

3) Makan beradab
Makan beradap pengantin pastinya adalah antara majlis yang ditunggu-tunggu oleh pasangan raja sehari. Meja pengantin selalunya atu tempat khas yang terdiri daripasa meja panjang yang disusun dan dialas dengan rapi serta dihias cantik. Impian aku, aku hanya nak makan bertalam di hari perkahwinan aku... Aku mendapat untuk makan bertalam  tu pun apabila aku melihat gambar pengantin makan bertalam di majlis persandingannya.

Photo: Steady je penganTin ni makan bTaLam d hari perkahwinan mrk .. ni doP sibuk nk makan beradap siap meja hias macam2 .. haha ..

* semPoooi .. i loikee ! nasi kerabu lak tuhhh .. haishh ..

3) Berarak
Jangan xtau, walaupun aku xnak majlis persandingan, tapi aku still nak berarak. Aku sebenarnya memilih untuk diarak dengan menaiki basikal. Pasangan suami mengayuh, aku duk kat belakang... nasib badanlah sapa yang dapat aku, sebab mesti badan berpeluh nak membawa muatan berat dibelakang.. heheheh... Tu adalah cara tersendiri aku untuk mengabadikan kenangan manis pada hari perkahwinan aku nanti..



Apa-apapun tu hanya impian aku sahaja. Kena juga dapat persetujuan daripada pihak lelaki juga. Walaubagaimapun aku berharap semoga impian perkahwinan aku akan menjadi kenyataan. Namun, kita hanya  merancang tetapi Allah yang menentukan.



Comments
0 Comments

0 SuRaT CHiNTa: